Нека продължим с темата моторни масла

Нека да продължим с темата моторни масла...

SAE разграничава двигателните масла на единадесет вискозитетни типа,  така назованите едно сезонни масла. Шест типа за прилагане преди всичко при малки температури, обозначени с буквата W (идващо от английски език -  winter) и число отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Примерно маслата с обозначени със SAE 0W имат отлична пропускливост и не разрешава на маслото да се втвърди до температура -50 градуса Целзий. Прави се аналог, при условие,  че живеете в северните страни или Сибир, се препоръчва автомобилът ви да е с масло със свойства 0W. Другите пет типа по SAE са за експлоатация при завишени атмосферни температури, т.е. летните месеци. Те се обозначават с числата 20, 30, 40, 50, 60, така, че ако сте любител водач и предприемете на пътуване в по-топли държави, се заредете с масло SAE 40.

Ако предпочитате универсалното масло - за умерени температури, тогава трябва да си купите за всички сезони. То притежава по-малка склонност да сменя вискозитета си, спрямо околната температура и е чудесна смазка, както при студ, така и при жега. Това свойство се изразява с две цифри по класификацията на SAE, което е съчетание от горните два типа вискозитета. Първото число, следвано от буквата W за характеристиките му през зимните месеци, и второто число, отразяващо вискозитета при завишена температура на мотора. За това можем смело фс препоръчаме маслото SAE 5W-40, което посреща всички нужди на водача и в много малко се влияе от промяна на атмосферните температури.

Стандартизацията на A.C.E.A. и A.P.I. окачествява маслата според свойствата им да запазват мотора от износване при по-лесни или по-сложни условия на употреба. Те са еднакви с това  различие, че докато A.P.I. стандартизацията се основава на правилата за двигатели в САЩ, то стандартизацията на A.C.E.A. се основава на правилата за двигателите от Европа. Когато изберете да си купите масло, не пропускайте да прочетете на бордерото за какъв мотор е предназначено то. Ако е с текст A.C.E.A. А , това значи, че маслото е за бензинови двигатели, а ако е с текст А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е означението за масла, предназначени за дизелови мотори, но за тежкотоварни МПС-та. При означение  А.С.Е.А. може да видите след буквите и числата от 1 до 5 - според степента на претоварване на мотора. Примерно А.С.Е.А. А5 се употребява за високо оборотни бензинови мотори. Универсалните масла, които са удачни за всякаква употреба и натоварване, имат символите А2/В2 и А3/В3.

На бордерата на всяка туба масло са изброени автомобилните производители, които са казали „да” на дадената марка след направени лабораторни експерименти. Това е отразено с надписа ССМС и примерно VW - за фолксваген, и DC - за даймлер-крайслер и др.

Накратко можем да кажем, че ако старателно четете етикетите при закупуване на маслата, можете да съхраните вашия двигател на своя автомобил за дълго време.